fredag 27 juni 2014

Palmemordet uppklarat

Palmemordet har alltid fascinerat mig och om jag hade tid skulle jag kanske kasta mig ut i privatspanarsvängen... Fast numera har väl de flesta privatspanare lagt förstoringsglaset på hyllan, eftersom Leif GW Persson har löst mordgåtan för ett bra tag sedan.

I sin bok Faller fritt som i en dröm (2007) presenterar Persson en teori om mordet som åtminstone i mina ögon verkar helt trovärdig. Att den skyldige åtminstone inte var Christer Pettersson står klart för alla som läst den här boken.

Det intressanta temat till trots är boken tyvärr otroligt tråkig. Verkligen synd att inte förlaget hjälpte författaren att fixa till texten, som är alltför råddig och komplicerad för att vara medryckande. Dessutom är personskildringen så hisnande usel att man nästan rodnar.

Med tanke på författarens enorma kunskap är det verkligen synd att boken blev så dålig. Häpen läste jag några recensioner där den fick idel beröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar